LEREN VAN CRISISCOMMUNICATIE

28 Oct 2014

 

Waar vroeger een fout op kleine schaal gedeeld werd, kan deze nu zo snel als het licht de hele wereld rond gaan. En je blijven achtervolgen. Om het nog maar niet te hebben over de effecten van een gerucht over een fout, dat misschien niet eens waar is, maar toch via alle (sociale) media wordt overgenomen en verspreid. Het waait niet meer over, en proberen de feiten onder de pet te houden uit angst voor reputatieschade werkt ook niet meer; er is maar 1 iemand nodig die de waarheid kent en deze naar buiten brengt. Met als resultaat dat je nu een dubbel probleem hebt: je hebt een fout gemaakt én je was er niet eerlijk over.

 

Je moet dus zowel op de hoogte zijn van wat voor informatie er over jou rondgaat als hier snel en goed op inspelen.

 

Uneke Dekkers is managing director bij Citigate First Financial en heeft vanuit die functie vaak met dit soort crisiscommunicatie voor klanten te maken. Wat doe je als de CEO van een beursgenoteerd bedrijf een burnout heeft? De aandeelhouders gaan daar zeker iets van vinden. Wat doe je als iemand tweet dat hij of zij een splintertje glas in de babyvoeding heeft gevonden? Wat doe je als er doping-geruchten rondgaan over de sporter die jij al jaren sponsort? Wat doe je als je in Een Vandaag in relatie wordt gebracht met frauduleus gedrag? Over dit soort vragen gaat Uneke het met ons hebben bij de tweede bijeenkomst van de leertafel Leren van Diversiteit & Innovatie.

 

Als achtergrond een interview met Uneke in het juristentijdschrift Legadex.

 

 

Please reload

RECENTE POSTS

September 30, 2019

August 26, 2019

Please reload